Tuesday, April 10, 2018

Limfoma dan Chemoteraphy

Satu hari harap aku punya masa untuk nukilkan kisah ini, kisah yang tak pernah terlintas di benak fikiran. Tawakal dan kasih sayangNYA saja harapan. Dia pasti ada sebab tersendiri dengan takdir ini. moga lebih kuat dan sabar.

Batuk-TB-Limfoma = Chemoteraphy 6 cycle
Xray-CT scan- bronchoscopy-biopsy-{ujian kahak , mantoux test (beberapa kali), ujian darah semuanya negative TB, still Dr. suruh amik ubat TB (Akurit-4) lebih dua bulan consume. - CT Scan again- Negative TB Dr still teruskan ubat TB- tak puas hati check hospital lain- rebiopsy-limfoma- PET Scan- Bone Narrow biopsy- Chemo first cycle.

Private Hospital. We went to three (3) different hospitals to get the end-result. dan juga minta pendapat hospital lain. Tak tahu mana silapnya. but yes. Allah yang Maha Mengetahui. Dia Sahajalah Yang Tahu yang Terbaik. Kita hamba-Nya. Dia Tuhan. Redha dan Pohon Keampunan supaya diberi yang terbaik di dunia dan juga di akhirat.

Ya Allah, permudahkanlah, lancarkanlah segala urusan rawatan , kurangkanlah kesakitannya dan sembuhkanlah dia dari segala jenis penyakit, Kau lah yang Maha Menyembuhkan, Yang Maha Mengasihani Hanya kepadamu aku berharap. Sembuhkanlah. Sembuhkan;ah , Sembuhkanlah Penyakit dia dan jauhkanlah kemudaratan dan kesusahan pada-nya. Allah, kurniakanlah kebahagiaan dan kelapangan dalam ujian ini. InsyaAllah

Baca : Bukan saya, tetapi seseorang yang amat saya cintai dan sayangi. Mohon sama sama doakan, segalanya yang terbaik insyaAllah :)

No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...