Friday, October 9, 2009

wanita yang bergelar muslimah

wanita ibarat epal
epal yang tak berkualiti amat mudah dipengaruhi
kerana ia berguguran di tanah
tapi epal yang tak mampu dibeli berada di puncak.
susah dipetik dan digapai
terkadang ia risau
kenapa tiada yang memetiknya
lantas merendahkan dirinya
dengan mengugurkan diri
menyembah tanah. sedangkan ALLAH telah menjadikan
martabatnya tinggi dan hanya lelaki yang benar-benar hebat
mampu.

aku copy ni dri sorg kwn blog aku. ya ALLAH. aku tak taw la perempuan sekarang sedar ke rtak Allah sangat2 maninggikan darjat seorang perempuan yang bergelar muslimah. aku tak tawu la layak ke aku manjadi seorang muslimah yg sgt2 tinggi darjatnya itu? yg sgt dipandang mulia ? haih. memg jauh panggang dri api. tapi one persoalan muncul dri benak fikiran aku ? adkah lelaki juga mengagungkan wanita . hm.. rasenya tak. skrg mner nak jumpe lelaki yang truly respect kaum hawa and anggap perempuan tu sbagai pnman hidup di dunia dan juga akhirat. laki skrg hnye mawukn perempuan sekdar pneman ketika di bilik tidur je. nak jumpe laki baik and soleh and tmpat untuk wanita cam kiter berbakti dan menjadi seorang isteri yg solehah memg satu dlm seribu. ( ehem2 . da pikir kahwin la pulak. spm pun tak abes lagi. )

insyaallah ;)
p/s i am trying to be a better person. a great muslimah . a great daughter . a great student . a great buddy . a great lover and mostly a great slave . but i do not know whether i can be like that. it just something like dream. btw. i keep this word dream mere to destiny. we're hoping. there will be a half journey that need we to go through







No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...