Thursday, February 24, 2011

secret in the box




can't be expressed , can be exploded .
Not to be 'jiwang' or whatsoever. it just because a 'present' of someone .

yang kadangkala membuatkan aku terdetak seketika bila nampak kelibatnya .
yang kadangkala bila bertemu membuat aku mencari bebola matanya
yang membuat aku tertanya dengan pandangan jernihnya
yang pabila dalam berpuluhan manusia aku hanya ternampak dia
yang membuat aku mencuri masa memikirkan kehadiran halusnya
yang bila aku menunudukkan pandangn, nmun smcam rasa kehadirannya aku berpaling,
yang membuat aku beristighfar seketika .
-cukup setakat itu-

hati dan jiwa . lumrah dan fitrah . persaan yang merasa . itu zina . ini bukan cinta . cuma merasa . getaran jiwa ( ehem, thisissogerliewokay!). bukannya ape. kadangkala bila pkirkan 'si dia' yang bukan kita pasti milik ehh. jodoh kita. semacam syirik. yalah, asik pikirkan dia drpd Allah . bukankah sepeti menyukutukan? melebihkan? semacam, u die, i die . ohhmy ~ . in add, awaklah segalanya untuk saya, awaklah cinta sejati mati saya. like. haih -.-' mahu lagi ? awk, cube tgok bulan, bygkan hanya awk dan saya je ade kat dunia ni. inilah dunia kita berdua. inimacam euewww ! nak lagi? - dah2, izzatizfirah, kan ko plak yg lebih sudu dri kuah!bia la, this is my blog, my words!- keh2. tape2. aku da mcm bersimpng jauh da ni. back to reality please.-ok, da pijak tanah- :D

biarlah, segalanya dengan IZIN ALLAH, biarlah segalnya ALLAH yang UTAMA.

aku takut aku terleka , aku takut aku terpesona , aku takut aku ternoda dengan HALANGANHAWA .hehe ( ok, statement yang mampu bwa pada kemampuan ambiguity )

tak2, not to say that i'm so cool for being soo good lah! but prevention is better than cure la babe -like I've said before, saya masih mencari dan masih berusaha, iman saya masih seperti angin, masih sperti pizza hut yang diletak atas titian tali antra gaung, yang mampu ditolak angin bila2 masa,-

(mANYAK lagi shaye mawu ckap namun shaye kenew study- finalexam lagi minggu dpnlagiminggudp, insyaAllah, after final, jikalau ade nyawa lagi yang Allah briku pinjam, akan ku syafaat sebaaiknya, insyaAllah )

hadis nabi
pilihlah pasangan dari segi rupa, pangkat, harta dan agama, akan tetapi pilihlah agama dan kamu tidak akan rugi (Sahih Bukhari).

Al-Quran Surah An Nur,
Allah berfirman bahawa lelaki yang baik untuk wanita yang baik


Ya Allah….

Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan…. dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku…. Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti….

Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang…. Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku…. kerana engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin





p/s JEJAKA DALAM VIDEO ITU ADALAH JEJAKA IDAMAN SAYA :p
( STATEMENT TUMPAHKAN KUAH MSUK DLAM NASI SNDRI )

No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...