Wednesday, October 16, 2013

senyumlah sayangku :)

subhanaAllah. alhamdulilllah. Allahuakbar.

sudah lama rasanya tidak menaip . tidak berceloteh di keyboard.

ketuk ketuk hati. kasi gegar. kasi sedar. hati. susahnya nak jaga awak.

susahnya nak istiqamah. ikhlas . susahnya nak dpat kurniaan tu.

tapi sebab Allah sayng kita. dia terus tembak bait bait perasaan yang eh.eh.eh.

hihi. Allah cepat bagi kita muhsabah, bgi kita sedar. bagi kita terbangun dari lena .

yang kita sudh jauh. jauh pda line.jauh pda jalinan atau sasaran yg sepatutnya.

kadang-kadang kita harap orang tak kenal kita, sebab kita tahu kita susah nak jaga

hati dan iman. keikhlasan kerana Allah itu. perlu sentiasa refresh. suntikan semangat

sebab itu yang patut kita kejar.

susah memang susah . belajar untuk istiqamah. belajar untuk cari ilmu tu, bukan

duduk atas kerusi empuk tunggu ilmu tu datang . kejar. kejar.kejar lagi. jangan cepat rasa puas

dan bosan. terus .terus.terus bertahan. tolak kata orang . sebab kita yang patut. hidup,hidupan kita

sendiri. kita yang patut corak dunia dan masa depan kita. kita. bukan orang lain. hati yang bhagia

ataupun hati yang dukacita . semua kita yang tentukan.

susah tu memang ada, tapi jangan lupa, Allah yang sentiasa di sisi kita.

mcam aku, aku selalu letak tangan atas dada dan kata HE KNOWS BEST.

sebab Dia yang beri keiizinan semua benda berlaku. so, permudahkanlah jiwa dan hidupmu

positif, bersangka baik .pasti hidupmu lebih sinarnya. insyaAllah. :)

p/s patah hati itu mengajar erti kehidupan yang lbih luas. tidak mengapa, buka jendelamu kembali sebab ada sinar yang sedang menunggu bagi mnyinari kehidupanmu kembali :)

No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...