Tuesday, October 30, 2012

bersediakah aku, dalam jalan ini
bersediakah aku, meningkatkan iman ini.
bersediakah aku, dalam memngembang potensi diri.
aku sendiri yang lemah, selalu melakukan dosa.

bersediakah aku, berpegang teguh pada jalan ini
bersediakah aku menjadi pembimbing tarbiyah Ilahi
bersediakah aku, mengembang ilmu agamaku yang disayangi.
aku sendiri ibarat yoyo. iman turun naik

Allah, moga aku teguh, beri aku kekuatan dan motivasi.
Allah, dengan cinta-Mu , belaian-Mu aku menjadi kuat
teguh, yakin pada diri. moga aku tidak tersasar, moga aku
berdiri di landasan yang benar.

duhai hati, kuatlah, yakinlah pada diri dan iman.
mungkin ini petanda, atau usaha yang mampu meningkatkn
imanmu, kau harus bergerak, berlari dgan lbih laju. kerna,
tanggungjawabmu belum selesai. ambik ini sebagai cabaran.
capai , dan anggap dengan penuh semangat dan tekad.
kerna pemilihan itu. pasti ada HIKMAH, kerna Allah sentiasa beri yang
terbaik untuk hamba-Nya.

ini platform yang mantap, untuk aku gapai amanah itu, moga aku ikhlas. jujur
malah istiqamah di jalan ini. walau hati belum beresedia. iman sentiasa meronta. kau harus tangkas, menggapai amanah Allah ini. Allah sudah luaskan jalan, tempoh dan lalui jalan itu dengan iman
dan jiwa yang membara. insyaAllah.

duhai hati, usah memilih lagi. kerna tiada pilihan di sini
duhai hati, usah ragu-ragu, kerna iman telah dihebah menjadi prioriti, tarbiyah hati- lapangkanlah
dadaku, mudahkan segalanya.jauhkan negativity. tambahkan productivity.
rise and shine. may Allah bless.

p/s di saat aku menaip, aku sedar sesuatu, hati ku tidak tenang, munkin post ini agk kelamkbut rasanya. pms, haruslah cepat beredar, aku sudh tidk than dgn jajahan syaitn ini, aku mahu capai kembali kelembutan belaian Ilahi.

No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...