Posts

Showing posts from June, 2011
Image
sahabat, kawan. teman seperjuanganku ,

kau memang cantik, manis, sungguh. aku tak tipu. mungkin aku tak pernah memuji. tapi itu memang realiti .

dahulu kau bertudung bawal biasa, msih nmpak ayu , cukup manis sekali.
sekarang berhana tajima pula, ber-shawl . msih tampak menwan, malah lbih manis dri dlu. or kata lainnya - hot- ya ? kte org2 urban skrang. :p


tapi bukankah lebih manis, lebih menawan jika kau melabuhkan tudung, menutupi dada . apa salahnya kan? bukannya tidak blh bergaya. mana yang kau kejar ? hot di dunia ? atau di akhirat ? tuntutan ape yang kau gune ? dunia atau akhirat ?


tiada gune kau memakai pakaian yang katanya menutupi, tapi mata2 gatal msih mncri pndang tusuk bdanmu, msih mmbyagkan . dah la , mls nak hurai . biar ayat2 ALLAH yg hurai :)

“Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman, hendaklah mereka membatasi pandangannya dan memelihara kemaluannya. Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa nampak. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudu…
Image
</iframe


every woman should watch it . it's awesome :D insyaAllah . you gotta get an idea.
sungguh.
rindu nak berblog .
entah kenapa .

sepi je .

alhamdulillah, masih diberi nafas tika ini.

pengalaman berjalan tiap hari , cuma kadang terleka smpai bhenti di tga pngalamn .
tetap . malas nak bergerak . hidup tanpa arah . sebab dah asyik dgn satu tuntutan .
cepat. bangun . bangkit. bergerak pada pngalamn yang lain. yang munkingada kata dua .
yang lebih hebat, lebih menawan . atau lebih calar , lebih hiba. alah, lumrah je. buat apa hidup klau nak snang je. betul tak .
ALLAH , kuatkan aku, kukuhkan aku. tetapkan iman aku. jangan biar ia tersasar .
p/s idea yang mcm rmbutkrinting yg dibuat maggi memang patut buat rebonding kalau dibiar mcm tu je cik kak. it's all about love and life . u can't be yourself sometimes . yes. hypocrite - always needed . eh. tak . it's more easier to be yourself but after all, we just don't know which one we are. -.-'

I AM so awesome

Image
i just LOVE it .
i feel the rejoice .

eish, kau ni kelakar la, no . i'm not being kelakar or what . i'm just trying to make u laugh .
haish. banyak perkara dah berlaku. datang tanpa sedar, tanpa rasa, datang tiba-tiba.

yakin. semua ketentuan-Nya . siapalah kita nak menolak qada' dan qadar .

-......................................................................................-

P/S why la jargon kite ni berbeda kann ? aku dah tak tahan oke.

assalamualaikum :)

Image
ehem2. now i have emmmmmm. TUMBLR . it sounds funny but it -YES-
SO, welcome http://methylbenzoate.tumblr.com/
come, visit mine !



perangsang jiwa

Image
Alangkah indahnya kulihat , berjalan seorang muslimah mukminah.. dengan wajah yg ditutupi niqab, dia berjalan dgn pnuh tawadhu' .
langkahnya ibarat seorang pejuang muslimah yang tenang,yakin, berwibawa, penuh dgn smngat mujahidah.
Di sebalik fizikalnya yang mnggetarkan jiwa-jiwa ,bukan getaran nafsu, tapi getaran keinsafan untuk mngenali Allah dgn lbih skat.
ada skeping hati yang dipenuhi ruang dn sdutnya dgn mngingati Yang Maha Esa . ada seulas bibir yang merah bak delima, yang asyk mngalunkan kalamullah serta zikrullah.
ada sepasang mata yg redup , yg ckup terjaga dri pndgn maksiat .
setiap grak lakunya ckup mnggmbrkn kperibadian dirinya yg lmbut dlam tegas.
kasih syang jelas terpncar pada sinar mataanya, bahasa badanya. yang lahir dri hati nurani yg ikhlas kerana Dia,
Tidak keluar dri merah bibir yg sntiasa dihiasi snyuman keimanan, melainkan hikmah,haq, serta mutiara2 ukhwah. hanya dgan melihat pda perwatakannya. sudah cukup untuk mnari hati2 yang lalai dri mngingati Allah. agar sege…

saya sayang family saya

Image
alhamdulillah




it just like that . fullstop.





ok, jum kembali active dgan blooooooooog.