Monday, June 27, 2011


sahabat, kawan. teman seperjuanganku ,

kau memang cantik, manis, sungguh. aku tak tipu. mungkin aku tak pernah memuji. tapi itu memang realiti .

dahulu kau bertudung bawal biasa, msih nmpak ayu , cukup manis sekali.
sekarang berhana tajima pula, ber-shawl . msih tampak menwan, malah lbih manis dri dlu. or kata lainnya - hot- ya ? kte org2 urban skrang. :p


tapi bukankah lebih manis, lebih menawan jika kau melabuhkan tudung, menutupi dada . apa salahnya kan? bukannya tidak blh bergaya. mana yang kau kejar ? hot di dunia ? atau di akhirat ? tuntutan ape yang kau gune ? dunia atau akhirat ?


tiada gune kau memakai pakaian yang katanya menutupi, tapi mata2 gatal msih mncri pndang tusuk bdanmu, msih mmbyagkan . dah la , mls nak hurai . biar ayat2 ALLAH yg hurai :)

“Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman, hendaklah mereka membatasi pandangannya dan memelihara kemaluannya. Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa nampak. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kerudung sampai ke dadanya. Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali kepada suaminya, bapaknya, bapak suaminya, anak-anaknya, anak-anak-anak suaminya, saudara-saudaranya, anak-anak saudaranya yang laki-laki, anak-anak saudaranya yang perempuan, wanita Islam, budak-budak yang mereka miliki, pelayan-pelayan pria yang tidak berkeinginan kepada wanita (sida-sida), anak-anak yang belum melihat aurat wanita. Dan janganlah mereka merentakkan kaki mereka agar diketahui orang perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan taubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.”

(Surah An-Nur : 31)


“ Katakanlah, hai Nabi, kepada isteri-isterimu, anak-anak gadismu dan isteri-isteri orang-orang beriman, “Hendaklah mereka menutupkan baju kurungnya ke badan mereka (waktu keluar rumah)”. Yang demikian lebih memudahkan untuk mengenal mereka dan mereka tidak akan diganggu. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. (Surah Al-Ahzab : 59)

biarlah kita manis dan menawan di sisi agama, terutama di sisi tuhan kita - ALLAH - :D jdik hot di syurga ye ? :) insyaAllah . sma2 kita saling mngingatkan yawww . jum sme2, fi sabi lillah . berjuang untuk agama, insyaAllah ukhwah kita mkin kukuh dan erat !




With your beauty, you are better than the sun;
with your morals you are more sublime than musk;
with your modesty you are nobler than the full moon;
with your compassion you are more beneficial than rain .
So, preserve your beauty with faith,
your tranquility with contentment,
your chastity with hijab.
Remember that your adornment is not gold, silver or diamonds, rather,
it is two rak'ahs at Fajr,
going thirsty when you fast for Allah,
concealed charity which no one knows except Him,
hot tears that wash away sin,
a lengthy prostration born of utter submission to Allah,
shyness before Allah when the inclination to do evil overwhelms you.
Clothe yourself with the garments of taqwa (piety) for
YOU ARE THE MOST BEAUTIFUL WOMAN IN THE WORLD, even if you are barefoot. Beware of the life of bewitching immoral disbelieving women, for they are the fuel of the fires of Hell.
"Wherever you go and find darkness in your life, what you have to do is light the lamp within yourself."


-Dr A'id Al-Qarni
You can be the happiest woman in the World
A treasure Chest of Reminders
time: 06:49


p/s agak? kaki gebu kena tutup tak? :p chill ~

Thursday, June 23, 2011







every woman should watch it . it's awesome :D insyaAllah . you gotta get an idea.
sungguh.

rindu nak berblog .

entah kenapa .


sepi je .


alhamdulillah, masih diberi nafas tika ini.


pengalaman berjalan tiap hari , cuma kadang terleka smpai bhenti di tga pngalamn .

tetap . malas nak bergerak . hidup tanpa arah . sebab dah asyik dgn satu tuntutan .

cepat. bangun . bangkit. bergerak pada pngalamn yang lain. yang munkingada kata dua .

yang lebih hebat, lebih menawan . atau lebih calar , lebih hiba. alah, lumrah je. buat apa hidup klau nak snang je. betul tak .

ALLAH , kuatkan aku, kukuhkan aku. tetapkan iman aku. jangan biar ia tersasar .

p/s idea yang mcm rmbutkrinting yg dibuat maggi memang patut buat rebonding kalau dibiar mcm tu je cik kak. it's all about love and life . u can't be yourself sometimes . yes. hypocrite - always needed . eh. tak . it's more easier to be yourself but after all, we just don't know which one we are. -.-'

Sunday, June 19, 2011

I AM so awesome

i just LOVE it .

i feel the rejoice .


eish, kau ni kelakar la, no . i'm not being kelakar or what . i'm just trying to make u laugh .

haish. banyak perkara dah berlaku. datang tanpa sedar, tanpa rasa, datang tiba-tiba.


yakin. semua ketentuan-Nya . siapalah kita nak menolak qada' dan qadar .


-......................................................................................-


P/S why la jargon kite ni berbeda kann ? aku dah tak tahan oke.

Saturday, June 11, 2011

Thursday, June 9, 2011

perangsang jiwa






Alangkah indahnya kulihat , berjalan seorang muslimah mukminah.. dengan wajah yg ditutupi niqab, dia berjalan dgn pnuh tawadhu' .
langkahnya ibarat seorang pejuang muslimah yang tenang,yakin, berwibawa, penuh dgn smngat mujahidah.
Di sebalik fizikalnya yang mnggetarkan jiwa-jiwa ,bukan getaran nafsu, tapi getaran keinsafan untuk mngenali Allah dgn lbih skat.
ada skeping hati yang dipenuhi ruang dn sdutnya dgn mngingati Yang Maha Esa . ada seulas bibir yang merah bak delima, yang asyk mngalunkan kalamullah serta zikrullah.
ada sepasang mata yg redup , yg ckup terjaga dri pndgn maksiat .
setiap grak lakunya ckup mnggmbrkn kperibadian dirinya yg lmbut dlam tegas.
kasih syang jelas terpncar pada sinar mataanya, bahasa badanya. yang lahir dri hati nurani yg ikhlas kerana Dia,
Tidak keluar dri merah bibir yg sntiasa dihiasi snyuman keimanan, melainkan hikmah,haq, serta mutiara2 ukhwah. hanya dgan melihat pda perwatakannya. sudah cukup untuk mnari hati2 yang lalai dri mngingati Allah. agar segera berfikir tntangNYA.
SUBHANALLAH >





Wednesday, June 1, 2011

Limfoma dan Chemoteraphy

Satu hari harap aku punya masa untuk nukilkan kisah ini, kisah yang tak pernah terlintas di benak fikiran. Tawakal dan kasih sayangNYA saja ...