aku tidak rasa apa .

masih kosong .

bukan riak .

niat memberitahu , niat memperkenalkan.

itu aje.

hidup dgan pgangan. cukuplah terleka. seiring pun compulsory .

aku pun jadik keliru , kenape masih tegap . masih static. walau minda mcam penuh dibuka.


hidayah-Nya . memang. susah nak anggap . aku kena kuat. kuat tahan. kuat diri. kuat otak. kuat hati . kuat IMAN . susahla macam ni ye?

sape yang tak terbuka minda pun kita tak tahu , sampai semua taknak mngaku

cukup dgan tuding jari, kau , aku, ohh tidak , mereka ,buknlah dia .


kata da dalami. ahh. tipu. tipu dgn diri, tuhan, dan manusia. sungguh munafik atau asi ?

cukuplah dgan prejudice, diskriminasi atau stereotype kau orang itu ( ok, ini mcm sub-topic psychology kau saja -.-' )

tak2, bukn aku nak menagata, tapi itu hakikat kehidupn ni, mcm orang kata hakikakt dunia. orang mudh buat hasty generalization, ala, mcm makcik2 yg slalu sibuk psl ko, cube skali ko buat bnde plik. sah2, dorg assume camtu la korg eh? lupe dah ke quote. don't judge a book by its cover. ohh. aku khayal pulak. dlu skolah x pndai rupenye . uhuk . bukn tu tujuan aku sbanrnya.


naa. bukaklah mata, bukak minda. belajar menerima . belajar mengenal , belajar berpositive . hilang sifat malu, sifat ego . dah . saya ngantuk. perlu tidur. ( lari tajuk, nanti aku smbung jikalau rajin, aku memang begini, maaf. takperlubacablognikalaurasatakmemberimanfaatpadadiriataukomunitikau)

p/s maaf, jika ada hati yang macm bergtar . chill la ! Allah Almighty ! :D

Comments

Popular posts from this blog

“For every matter there is an appointed time given.”

#zthoughtoftheday one extra

#zthoughtoftheday four