Friday, October 1, 2010

complex . ok. aku jiwang terlebih kuali. tq.

salam ku iringkan .

yes, i know. aku manusia yg plik . sama ade korang sdar atau tidak. aku sush raptkan dri dgn orang. aku sush nak express kan jiwa aku. aku susah nak seiringkan hati dn riak muka aku , aku sush nak msuk dgn orang .

i'm different. totally different. aku sudh cuba. BuT . 'bnde' tu msih same .'bnde' tu msih ade. aku cube adapt, attempt dgn society ni. tapi aku msih rse lain. aku mcm nak hidup sndri . yg punye rmai knaln, nmun rkn karib atau orang globalisasi ni pnggil -bff- hanya SATU . biar yang blh pakai. biar yg ade mser susah dn snang. aku tak kish orang nak lri dri aku . asal aku msih aku. ttap aku. ye. memang aku dlm kelompok itu, tapi aku msih blh bdmping dgn teen or guys yg gler dunia semata. sebab aku tak rse bnde tu slh. dia org ade sbab. ade hati dan prasaan. blh bpikir. tugas kita bukn pakse tapi mndgar dn mndalami. aku taw. orang ckap aku ni kejp mcm tu, kejp mcm ni. hey, manusia. ko ade otak yg ALLAH beri. guna untuk berfikir dn menilai. bukn mngeji. tugas kita, yes, MENDALAMI dn MENGAMATI. Allah sndri dah berfirman tugas manusia adlah mengamati dn mndalami alam Allah itu sndri. kita jngn hipokrit. prcya pd dri . hidup ko hnye untuk Allah. bukn untuk kepuasn orang lain . tapi tanam dlm hati . Allah bnci orang yg pntingkn dri. tpi Allah syg orang yg punye Aim dn Purpose dlm hidup.

asal ko tau ape yg ko buat, ko pkir dlm2, tnye pada hati . qada' dn qadar itu milik Allah. tak perlu pura2 baik if hati kata lain. hidup mcm dlm byang2 sndri. otak bisa access semua tuu. then, keji kemungkaran itu compulsory tapi if kita tak tau dlm2 atau internal tindak tanduk dorang tuu, ko x ya pura2 keji but at the same time ko x sdar ko dah lbih kurang sme dgn dorang. malahan, dorang lebih baik kot . kita same2 berusaha, menjadi yang terbaik. menjadi muslimah yg hebat. tapi, maaf. aku msih berbeza dgn korang sebab aku pndang scara universal. dri aku milik Allah. Dia yg grakkn hati aku, aku tahu ape yg aku buat, baik dan buruk. tak perlu hidup dlm kepompong mcm tuu. kta, rame2 blh bterbngan ke mana-mana shaja yang kita nak aslkn kita pilih bunga mner yg kita nak mndrat. pnglman dn friendship itu pnting. BUT biar hati itu menjadi mutlak dn tetap .

maaf, aku msih nak mngembara . kita same2 msih mencri identiti sndri, but , if AGAMA ALLAH msih dlm pgangan. jika kau dah jejak disco maner2 pun. hati ko msih mutlak. instinct will always do the best for you. believe me .

No comments:

Senyum

 Lihat aku pada post sebelum ini. Pastinya kala itu aku sedang kecewa. Mungkin. Bersyukur aku kerana Tuhan itu Maha Kasih. Beri aku lupa den...