VERSUS vs IZZATI ZAFIRAH



sje je nak ltak . he3. i'm totally bored . lyan je laa. ^,^


ya Allah , aku tak taw knape manusia susah sngt nak jadi baik ? aku mcm letih. mcm tak larat. hidup aku yg aku sendiri x dpat agak ape mse dpn aku . masyaAllah. hina nye diri ini.
how to bw nice ? how to be a good muslimah ?
i just can't. weyy. korang x letih ke dgn tipudya dunia ni ? manusia semua plik2. once i trying, there would be a obstacle there. yeah. setiap perkara yg berlaku pasti ade hikmahnye. knape Allah berikan kite cabaran dn halangan ? sebab Allah syang n nak uji hamban-Nya. n Allah uji hamba yang Dia rse , mampu untuk lalui segala hlangan tersebut,

BUT, i still weird with myself,? y i still like this? no change ? i feel waste. yeah, aku rse cam lousy gile. knape aku waste time aku mcm ni je . cuti yg x khbisn ni aku buang mcm tu je. stupor right ? cett.

da2. lari tjuk sudh. k. pe yg aku nak ckp ttg versus. yeah, versus.
korang pna melalui anjakan paradigma x ? if yes, obviously u got a bliss right ?
naaa.. itu yg aku nak. personality disorder. semua org memg ade bnde ni kan ? mungkin. sbab every single person need hypocrit in their daily life . y i said that. ala, sebgai contoh gdis A ni smcm x ngam ngn gdis B but dorng pura2 mcm ok, mcm rapt, tpi scare hakikinye, dlm hati mnahan perasaan. haa. memg hodoh . kan? yelaa. nobody is perfect . so do me. BUT people always search for perfection. but never get one . kita hanye perlu berusaha dan terus berusaha untuk menjadi yg terbaik di sisi ALLAH.amin. insyaAllah.


haha, i've noticed something , abruptly the point and the title cannot cope . maybe?
out of the blue, with gusto i start the post, but in the middle the feeling was peter out. hii ~ i'm always like that. because my heart or liver only love to talk and analyse without share kott ? haha . btw . ouh. ya. i'll be studying at uia starting tomorrow. i'd take english course ( general communicative english). it is only for 3 months. hope . i can do my best . ceewwaahh .

'DO WHAT YOU CAN WITH WHAT YOU HAVE RIGHT WHERE YOU ARE♥
HENRY TRUMAN.

ouh, ya i got something nice to be read and share . insyaAllah.

Di mana cantiknya seorang wanita ?

Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja. Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak. Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.

Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan. Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu. Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam. Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan iman dan ibadah.
Anda ingin lebih cantik dan menarik??

# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".

# Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Comments

Popular posts from this blog

“For every matter there is an appointed time given.”

#zthoughtoftheday one extra

#zthoughtoftheday four